دسته‌بندی نشده

بهترین مکمل ها برای سردرد میگرنی

بهترین مکمل ها برای میگرن
میگرن یک بیماری عود کننده

 

میگرن یک بیماری عصبی عود کننده است که معمولاً با سردردهایی که باعث درد متوسط تا شدید می شود مشخص می شود.

بسیاری از داروها برای درمان میگرن در دسترس هستند، اما ممکن است برای همه یکسان عمل نکنند و عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشند لذا مکمل ها یا جایگزین های طبیعی به طور فزاینده ای به گزینه های محبوب برای پیشگیری یا درمان حملات میگرن تبدیل می شوند.

تحقیقات زیادی نشان می دهد که برخی مکمل ها یا مواد مغذی فردی مانند ویتامین B2 و ملاتونین ممکن است به میگرن کمک کنند.

این مقاله به بررسی اثربخشی مکمل ها برای سردردهای میگرنی و اطلاعاتی در مورد ایمنی می پردازد.

 

 

تعریف میگرن

اصطلاح “میگرن” به وضعیتی با حملات مکرر یا دوره هایی اشاره دارد که با سردردهای دردناک همراه هستند. علائم دیگری ممکن است همراه با سردرد باشد، مانند:حالت تهوع استفراغ حساسیت به نور -درد میگرن اغلب ضربان دار و متوسط تا شدید است. ممکن است فقط در یک یا هر دو طرف سر ایجاد شود. سردردهای میگرنی بین 4 تا 72 ساعت طول می کشند.

برخی از افراد مبتلا به میگرن نیز ممکن است به همراه سردرد، اختلالات بینایی، مانند دیدن جرقه های نور، یا پدیده های حسی، مانند گزگز و بی حسی را تجربه کنند.

بر اساس تخمین ها، بیش از 20 درصد از زنان و 10 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود میگرن را تجربه می کنند.

 

 

به نظر می رسد که میگرن ریشه ژنتیکی دارد. برخی از حمله های میگرن می توانند بدون هیچ محرک خاصی رخ دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در اثر کم آبی بدن، استرس، یا عوامل رژیم غذایی ایجاد شوند.

حملات میگرن می تواند ناتوان کننده باشد. درمان های موثری که ایمن و قابل تحمل هستند می توانند برای افراد مبتلا به میگرن بسیار مفید باشند.

برخی ویتامین ها و مکمل های مفید برای سردرد های میگرفتی به شرح زیر میباشند:

 

۱. ویتامین B2

در بدن، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) در بسیاری از فرآیندهای متابولیک شرکت می کند. به طور خاص، این ویتامین محلول در آب ممکن است در مسیرهای درگیر در ایجاد میگرن نقش داشته باشد.

به عنوان مثال، تصور می شود که دوره های میگرن با استرس اکسیداتیو و التهاب مغز مرتبط باشند. استرس اکسیداتیو حالت عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن است که می تواند منجر به پاسخ های التهابی شود.

متخصصان به توانایی ویتامین B2 برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب مغز در میگرن توجه زیادی دارند.

تجزیه و تحلیل چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف 400 میلی گرم در روز ویتامین B2 به مدت 3 ماه به طور قابل توجهی درد مرتبط با حملات میگرن و همچنین مدت و دفعات حملات را کاهش می دهد.

علاوه بر این، به نظر می رسد ویتامین B2 به خوبی قابل تحمل است و عوارض جانبی جدی ندارد. برخی از سازمان های بهداشتی، از جمله انجمن سردرد آمریکا، به طور خاص ویتامین B2 را برای میگرن توصیه می کنند.

 

2. منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی اصلی است که برای حفظ عملکرد اعصاب، فشار خون و عملکرد عضلات حیاتی است. کمبود منیزیم با سردردهای خفیف و متوسط و میگرن مرتبط است.

در نتیجه، تصور می شود که منیزیم از طریق مکانیسم های مختلفی در پیشگیری و درمان میگرن نقش دارد.

برای مثال، منیزیم ممکن است به جلوگیری از فعال شدن بیش از حد گیرنده های سلولی مغز و کاهش سیگنال های پیش التهابی درگیر در ایجاد میگرن کمک کند .

بر اساس تحقیقات قدیمی تر، مصرف مکمل های منیزیم ممکن است به ویژه در درمان سردردهای میگرنی قبل از قاعدگی موثر باشد. این احتمالاً به این دلیل است که کمبود منیزیم ممکن است با این نوع میگرن در زنان مرتبط باشد.

مشاهدات روی بیش از 10000 بزرگسال نشان داد که زنانی که بیشترین مصرف منیزیم را در رژیم غذایی داشتند، در مقایسه با کسانی که کمترین مصرف منیزیم را داشتند، احتمال ابتلا به میگرن کمتری داشتند.

علاوه بر این، منیزیم در درمان حمله های میگرنی که با قاعدگی مرتبط نیستند، مفید است.

 

 

بررسی روی 21 مطالعه این نتایج را نشان می دهد که دریافت منیزیم وریدی می تواند به طور قابل توجهی میگرن حاد را کاهش دهد، در حالی که مصرف مکمل های خوراکی منیزیم به جلوگیری از حملات میگرن کمک می کند و به طور قابل توجهی دفعات و شدت آن را کاهش می دهد.
مطالعه ای در سال 2021 روی 63 نفر نشان داد که مصرف روزانه 500 میلی گرم اکسید منیزیم به مدت 8 هفته در پیشگیری از میگرن به اندازه داروی والپروات سدیم موثر است ولی عوارض جانبی نامطلوبی آن را ندارد.

پتانسیل منیزیم در درمان میگرن نیز توسط بنیاد میگرن آمریکا حمایت می شود. آنها مصرف 400-600 میلی گرم مکمل اکسید منیزیم در روز را به عنوان یک گزینه پیشگیرانه برای میگرن توصیه می کنند.

به خاطر داشته باشید که مکمل های منیزیم می توانند باعث اسهال شوند. این معمولاً نشانه این است که شما بیش از حد مصرف می کنید.

اگر علاقه مند به مصرف منیزیم برای کمک به حملات میگرنی هستید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین دوز و شکل را برای شما تعیین کند.

منیزیم

منیزیم برای میگرن مفید است

لینک خرید ساشه منیزیم یورویتال 

۳ -ویتامین دی

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D با میگرن مرتبط است. این احتمالاً به دلیل نقش ویتامین D در مبارزه با التهاب در مغز است. علاوه بر این، ویتامین D ممکن است جذب منیزیم را بهبود بخشد و تولید موادی را کاهش دهد که در طول حملات میگرنی افزایش می‌یابند.

مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به پیشگیری و درمان حملات میگرن، به ویژه در افراد مبتلا به کمبود ویتامین D کمک کند.
تجزیه و تحلیلی در سال 2021 از پنج تحقیق با کیفیت بالا نشان داد که مصرف مکمل‌های ویتامین D به طور قابل‌توجهی مدت، دفعات و شدت سردردهای میگرنی را در مقایسه با مصرف دارونما کاهش می‌دهد.

پژوهش های دیگری به این نتیجه رسیدند که مصرف 1000 تا 4000 واحد بین المللی (IU) در روز ویتامین D ممکن است به کاهش دفعات حملات میگرن کمک کند.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثربخشی، ایمنی و دوز ویتامین D در درمان میگرن مورد نیاز است.

۴. کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 (CoQ10) یک ترکیب ویتامین مانند است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی در بدن است.

به عنوان یک آنتی اکسیدان، ممکن است در برابر استرس اکسیداتیو مرتبط با میگرن محافظت کند. کوآنزیم Q10 همچنین ممکن است سطح آنزیم هایی را که در طول حملات میگرنی افزایش می یابد و منجر به التهاب عصبی می شود کاهش دهد.

بنابراین، کوآنزیم Q10 ممکن است به درمان میگرن کمک کند.

مطالعه ای روی 20 بزرگسال مبتلا به میگرن نشان داد که مصرف روزانه 200 میلی گرم کوآنزیم Q10 به مدت 60 روز منجر به کاهش قابل توجهی در طول مدت، دفعات و درد سردردهایی می شود که افراد تجربه می کنند.

همچنین شرکت کنندگان این مکمل را به خوبی تحمل کردند و عوارض جانبی برای آن گزارش نکردند.

تجزیه و تحلیل شش مطالعه همچنین نشان داد که کوآنزیم Q10 مدت و دفعات حملات میگرنی را کاهش می دهد. ولی، شدت آنها را کاهش نداد.

در نهایت، ترکیب کوآنزیم Q10 با مکمل های دیگر، مانند ال-کارنیتین و منیزیم نیز در درمان میگرن مفید به نظر می رسد .

البته ایده خوبی است که قبل از ترکیب مکمل ها با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند پزشک یا داروساز خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آنها برای شما بی خطر است.

 

۵.ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که در شب توسط غده صنوبری در مغز شما ترشح می شود و به شما کمک می کند به خواب بروید. ایجاد سردرد و دوره های میگرن ممکن است با ناهنجاری های مربوط به غده صنوبری مرتبط باشد که منجر به سطوح پایین ملاتونین می شود. مصرف ملاتونین احتمالاً با محافظت از مغز در برابر مولکول های سمی، تنظیم انتقال دهنده های عصبی، تسکین درد به پیشگیری از از حملات میگرن کمک می کند.

مطالعه ای روی 49 فرد مبتلا به میگرن یا سردرد مزمن نشان داد که مصرف 4 میلی گرم ملاتونین 30 دقیقه قبل از خواب به مدت 6 ماه به طور قابل توجهی دفعات سردرد را کاهش می دهد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ملاتونین همچنین ممکن است در پیشگیری از حملات میگرن موثر باشد و بهتر از داروی آمی تریپتیلین تحمل شود.

 

 

والتونین

والتونین نوتراکس

لینک خرید والتونین نوتراکس

 

 

 

 

منابع :

هلث لاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *