آکنه

منیزیم و آکنه

آکنه و منیزیم

 

منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و برای عملکرد صحیح مغز و بدن ما بسیار مهم است. این عنصر در افزایش عملکرد ورزشی و تنظیم سطح قند خون و در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی در بدن شما نقش دارد.

 

کجا وجود دارد

با این حال، اگرچه در بسیاری از غذاها، مانند سبزیجات برگ دار، دانه ها، آجیل و لوبیا نیز یافت می شود، اما بسیاری از مردم هنوز به اندازه کافی منیزیم را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

در مراقبت از پوست، منیزیم برای کاهش سطح کورتیزول، تثبیت عدم تعادل هورمونی، ترمیم سد پوستی و کاهش التهاب مفید است. همه این عملکردها به پاکسازی آکنه و حفظ پوست بدون لک کمک می کنند.

 

آکنه

منیزیم و آکنه

منیزیم تولید کورتیزول را کاهش می دهد، و سپس با تثبیت عدم تعادل هورمونی در بدن به کاهش آکنه کمک می کند. به تنظیم قند خون شما کمک می کند تا متعادل بماند، به خواب شما کمک می کند و همچنین در تولید پروژسترون، استروژن و تستوسترون نقش دارد. منیزیم در بهبود عملکرد انسولین موثر است  و بله همه اینها به هم مرتبط هستند تا تعادلی در بدن ایجاد شود.

منیزیم نه تنها با تعادل هورمون ها از اثرات التهابی شیوع آکنه جلوگیری می کند، بلکه به مبارزه با جوش های ناشی از استرس نیز کمک می کند.

 

 

فواید مکمل منیزیم برای آکنه

منیزیم یک عامل آرام بخش است که آن را به یک راه حل عالی برای درمان آکنه و التیام تحریکات جزئی پوست تبدیل می کند. نقش مهمی در آبرسانی پوست و ترمیم سد دارد و همچنین برای بازسازی و ریزش سلول های پوست ضروری است.

وقتی کمبود منیزیم دارید، سطح اسید چرب و کلاژن روی سطح پوست شما کاهش می یابد. این مواد مغذی برای حفظ الاستیسیته و مرطوب نگه داشتن پوست شما مهم هستند. هنگامی که پوست شما فاقد منیزیم باشد، صورت شما خشک می شود، بیشتر مستعد خطوط و چین و چروک می شود و رنگ ناهمواری خواهد داشت. استفاده از منیزیم برای آکنه به شما کمک می کند تا این سطوح را افزایش دهید و در نتیجه به پوست بی درخشش خود زندگی بیشتری ببخشید

 

منیزیم را امتحان کنید

علاوه بر این، منیزیم بازسازی و ترمیم سلولی را تنظیم می کند و می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خارجی کمک کند. مکمل های منیزیم همچنین به سرعت بخشیدن به روند بهبودی پوست تحریک شده یا آسیب دیده شما، کمک می کند.

اگر با آکنه سر و کار دارید، گاهی اوقات استفاده از محصولات موضعی نامناسب ممکن است وضعیت شما را تشدید و بدتر کند. منیزیم همچنین می تواند یک نجات دهنده واقعی برای افرادی باشد که از آکنه هورمونی رنج می برند. مکمل های منیزیم تولید کورتیزول را کاهش می دهند، در نتیجه عدم تعادل هورمونی را در بدن تثبیت می کنند که در نتیجه به کاهش آکنه کمک می کند

 

عوارض جانبی منیزیم

برای بزرگسالان سالم، مصرف بیش از حد منیزیم از غذاها نباید نگران کننده باشد. با این حال، در مورد مکمل ها داستان متفاوت است. مصرف مکمل منیزیم بیشتر از مقدار توصیه شده ممکن است باعث اسهال، حالت تهوع و گرفتگی شکم شود.

علاوه بر این، مکمل های منیزیم می توانند با انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها و سایر داروها تداخل داشته باشند. اگر قصد مصرف مکمل های منیزیم را دارید، ابتدا با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. به ویژه، اگر به طور معمول از آنتی اسیدها یا ملین های حاوی منیزیم استفاده می کنید.

 

چگونه بفهمیم سطح منیزیم پایینی دارید؟

هیپومنیزیمی (همچنین به عنوان کمبود منیزیم شناخته می شود) یک مشکل شایع سلامتی است که اغلب نادیده گرفته می شود. در برخی موارد، این کمبود ممکن است تشخیص داده نشود زیرا علائم و نشانه‌های معمول تا زمانی که سطح منیزیم شما به شدت پایین نیاید ظاهر نمی‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *