تغذیه

اینوزیتول در برابر ایجاد نقص لوله عصبی محافظت می کند

اینوزیتول

زنان در سنین باروری می توانند خطر تولد فرزندی با نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را با خوردن فولات یا اسید فولیک کافی کاهش دهند. با این حال، فولات تنها از حدود 70 درصد از این نقص ها جلوگیری می کند.

 

اینوزیتول

تحقیقات جدید با استفاده از موش ها در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس اهمیت ماده مغذی دیگری به نام اینوزیتول را برای محافظت در برابر ایجاد نقص لوله عصبی تایید می کند.

اینوزیتول، ترکیبی مهم برای رشد و عملکرد عصبی است. کاهش اینوزیتول با این نقایص مادرزادی مرتبط است.

این تحقیق در 25 مه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences Early Edition منتشر شده است.

 

نقایص لوله عصبی

در انسان، نقایص لوله عصبی معمولاً در طول سه تا چهار هفته اول بارداری رخ می دهد، قبل از اینکه بیشتر زنان بدانند باردار هستند. سلول‌های خاصی در جنین لوله عصبی را تشکیل می‌دهند که به پایه مغز، نخاع و استخوان و بافت اطراف آن تبدیل می‌شود. اگر لوله به درستی بسته نشود نقص ایجاد می شود.

دو نقص شایع لوله عصبی اسپینا بیفیدا و آنسفالی هستند. اسپینا بیفیدا سالانه 1500 تا 2000 نوزاد متولد شده در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث فلج، ناهنجاری های ستون فقرات، بی اختیاری و سایر مشکلات می شود. آنسفالی زمانی رخ می دهد که انتهای سر لوله عصبی بسته نمی شود و در نتیجه بخش عمده ای از مغز، جمجمه و پوست سر وجود ندارد. آن حالت کشنده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *